Stickbart av Lilly Secilie Brandal och Bente Myhrer

 
Titel: Stickbart
Författare: Lilly Secilie Brandal & Bente Myhrer
Genre: Stickningsbok (övriga genrer)
Antal sidor: 144
Utgiven: 2012
Förlag: Ica Bokförlag (tack för recexet!)
 
Ska börja med att bekänna att jag verkligen inte har någon större erfarenhet av stickning. Därför öppnade jag den här boken i förhoppning att den, som förlagets hemsida utlovar, skulle passa en nybörjare.
Okej, ska nog även bekänna att jag ganska tidigt satte igång att sticka ett par ganska svåra strumpor ur den här boken, men även när jag läser lite i de andra mönsten tycker jag att beskrivningarna är så där. Godkänt, men lite småklurigt att tyda på sina ställen. Det är bra att boken inleds med en stickskola, men jag skulle uppskattat om den innehöll fler bilder och mindre beskrivningar i form av text. Dock måste jag hylla sidorna om stickfasthet, masktabell och liknande.
 
Tyvärr tycker jag att boken är lite glanslös, så att säga. Den saknar något extra. Säkert är den jättebra att ha i bokhylla och använda som uppslagsbok och visst finns det en del fina projekt att sätta tänderna i, men jag blir inte fullt så inspirerad som jag trodde jag skulle bli.
 
Betyg: En stark 3:a.
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback