Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo

Författare: Lisa Bjärbo är 32 år och har tidigare skrivit Det är så logiskt, alla fattar utom du
Genre: Ungomsbok
Antal sidor: 233
Handling: 
 
"Idag har jag träffat min blivande man", säger jag till mormor när jag kommer hem på kvällen. 
Hon lägger ner tidningen i knät. "Har du?"
 
Alicia är sexton år, går i gymnasiet och ställer sig frågan: Är det det här jag vill med mitt liv? 
Nej, kommer hon fram till. Så hon hoppar av. Och det går bra, till en början. Men så händer det förbjudna, det ofattbara: och då är saker och ting plötsligt inte så lätta längre. 
-
Jag måste börja med att säga att jag älskar Lisa Bjärbos karaktärer. Det känns verkligen som att man skulle kunna   träffa på dem i verkliga livet.  
Språket är bra! Om det är någonting som är pinsamt, så är det ungdomsböcker som ska verka hippa men som verkligen inte är det - Allt jag säger är sant är inte en sådan bok. Den är klockrent, sarkastiskt och humoristiskt skriven, och man dras in i den direkt. Den innehåller konversationer, scenarion och karaktärer som man kan känna igen. En riktig bladvändare! Den var riktigt rolig men även sorglig på sina ställen. 
Det gick väldigt fort för mig att läsa den, och som sagt är det en bladvändare. En kort men hjärtvärmande liten sak som passar väldigt bra i februarikylan.
 
Betyg: 5/5
 
/Mimmie


Anja

Har läst den andra, "Det är så logiskt alla fattar utom du", men hittar inte den här någonstans. Hm.

2013-03-10 / 08:39:11
BLOGG: http://hetre.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback