Rivaler av Anna Godbersen

Författare:  Anna Godbersen är 32 år och kommer från Kalifornien, USA. 
Genre: drama, chic-lit
Antal sidor: 424
Handling:
New York är skakat och skälver av rykten efter den vackra Elizabeth Hollands tragiska död. Blickarna vänds oundvikligen mot dem som stod henne nära: Diana, hennes lillasyster, Henry Schoonmaker, hennes sörjande fästman och Penelope Hayes, hennes lömska och förföriska väninna. Nu när Elizabeth är borta vill Penelope inget hellre än att ta över Elizabeths plats och ärva Henry. Dessutom upptäcker Lina Broud – Elizabeths gamla kammarjungfru – en ny inkomstkälla: skvaller!
 

Åh, den var spännande! Precis som den första boken Deluxe är Rivaler helt omöjlig att slita sig ifrån och som jag sa i den recensionen: de rika beskrivningarna flödar och man kan verkligen se prakten och överdådet framför sig! Jag tycker att det är bra att Anna Godbersen släpper in lite nya karaktärer i denna uppföljare som lätt skulle kunnat bli lite tråkig om allt fortsatte i samma mönster. Jag tycker att det händer mer saker i Rivaler och hade nog i allmänhet roligare när jag läste denna än när jag läste Deluxe.
Ett par synpunkter har jag dock: precis som i förra boken så kan det kännas överdrivet med beskrivningarna ibland. Till exempel varje gång Penelope kommer in i hennes rum kastas läsaren in i en detaljerad beskrivning av hennes klänning – vilket kan vara kul ibland, men inte hela tiden. Jag tycker också att vissa av kärlekshistorierna är lite klyschiga och tillgjorda. Annars var den klockren och slutet var chockerande!  

Betyg: 4/5

/Mimmie



Anonym

Hej läste ut den igår och nu undrar jag om du et om det finns en trea?!

Svar: Japp, trean heter Avund :)
Johanna & Mimmie

2013-01-20 / 12:30:58

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback