Syskonkärlek av Katarina von Bredow

 
Titel: Syskonkärlek
Författare: Katarina von Bredow
Genre: Ungdom, kärlek
Antal sidor: 214
Utgiven: Original 1991, ny utgåva 2007
Förlag: Rabén & Sjögren
 
Baksidan:
"Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?"
 
Händerna upp alla som skriver under på att Katarina von Bredows böcker handlar om omöjlig kärlek. Detta är väldigt omöjlig kärlek.
Det var baksidan som fångade mig, tyckte mest att den lät komisk. Vill minnas att det stod någonting i stil med "Får man bli kär i sin storebror? Om han är världens snyggaste kille, då?".
 
För att fatta mig kort så kan jag säga att till skillad från karaktärerna i Katarina von Bredows andra böcker så kunde jag inte riktigt identifiera mig den här huvudpersonen... hehe. Men hon känslorna beskrivs väldigt bra! Jag kan... förstå Amanda, tror jag.
Boken har ett par år på nacken, men den funkar fortfarande bra. Karaktärerna känns äkta och agerar trovärdigt. Språket är både fint och effektivt enkelt.
Katarina von Bredow funkar alltid, enligt mig.
 
Betyg: 4/5
 
//Johanna


Lena - Bookheaven

Minns att jag läste hennes böcker när jag var yngre. Eller jösses köpte faktiskt hennes senaste och läste för inte så länge sedan. Hon är riktigt bra.

2013-03-18 / 10:38:20
BLOGG: http://bookheaven.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback