Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers

 
Titel: Livet på en kylskåpsdörr
Författare: Alice Kuipers
Genre: Drama, snyftare
Antal sidor: 242
Utgiven: 2007
Förlag: Bokförlaget Forum
 
Clarie är en vanlig femtonårig flicka som har fullt upp med killar, skola och kompisar medan hennes mamma jobbar heltid som barnmorska. De är båda väldigt upptagna, så för det mesta kommunicerar de genom korta meddelanden på kylskåpsdörren.
Varje sida innehåller en lapp, ibland i form av en inköpslista eller en påminnelse om veckopengen, och ibland i form av längre tankar om livet och texter om att de älskar varandra.
 
Det är skrivet väldigt rätt på, och det gillar jag. Jag läste lapparna i en rasande fart, ständigt nyfiken på vad som skulle hända. Boken är lättläst men budskapet går fram utan onödiga stycken.
Det är väldigt kreativt och originellt att skriva en bok på det här sättet, och det är roligt att läsa. Förutom att det fungerar utmärkt att endast läsa karaktärernas meddelanden så är det också en väldigt fin historia som berörde mig mycket.
 
Ibland läser jag på rasterna mellan lektionerna i skolan, vilket med den här boken ledde till att jag knappt kunde slita mig från den på lektionen... Rekommenderar den starkt till såväl vuxna som barn.
 
Betyg: 5/5
 
//Johanna


Alice

Hej! Min vän önskar sig Livet på en kylskåpsdörr i födelsedagspresent, vet ni vart man kan köpa den? Det ska helst vara i bok form och inte pocket. Jag hittar den ingenstans. Det skulle göra mig så glad om ni vet vart den finns :)

2014-08-17 / 23:12:27

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback