Nobelpriset

Jag är inte den första som (några veckor efteråt dessutom) skriver om årets nobelpris i litteratur.
Jag inbillar mig ofta att nobelpriset är vuxenläsning som jag inte skulle förstå mig på, men sedan det tillkännagavs att Alice Munro erhåller årets pris för sina novellsamlingar har jag tänkt om lite. Jag läste nämligen ett litet smakprov i en tidning, och jag gillade verkligen vad jag såg! Tyvärr minns jag inte vilken novell den var, men språket var så otroligt fint; lågmält och betraktande, det stora skildras i det lilla.
 
Alice Munro en av världens mest prisade novellister.
 
Jag är som sagt mycket nyfiken på hennes noveller och tänker inte googla fram så mycket mer fakta förrän jag själv kan tala om vad jag tycker.
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback