Min systers dotter har många pappor av Christina Wahldén

 Titel: Min systers dotter har många pappor
 Författare: Christina Wahldén
 Genre: Drama, snyftare
 Antal sidor: 123
 

 Ombeni har flytt från krigets Kongo och nu rett sig någorlunda i Sverige.  Boken tar vid där den förra slutar - även hennes lillasyster har äntligen  lyckats fly och har slutligen hittat till Norrland och Ombeni!
 Problemet är bara att det är "fel" syster. Ombeni sliter och kämpar för  att  försörja Maua och hennes nyfödda baby som är ett resultat av oräkneliga  våltäkter, men besvärliga Maua som har upplevt så mycket  vägrar  anpassa  sig till kalla Sverige och bryr sig knappt om sin lilla  dotter.  Ombeni  får bära  hela bördan själv.
 
 Som vanligt: Väldigt berörande och viktig läsning som inte lämnar någon  orörd.
 Spårket är precist och mycket träffande med korta och effektiva  meningar. Det är väldigt svårt att analysera en så gripande bok, men språket hann jag i alla fall tänka lite på och jag gillar det. Jag är inte så säker på att det skulle vara så kul att läsa i en annan gener, men här passar det perfekt.
 
Jag tycker nog att det var snäppet intressantare att läsa den första boken om Ombeni, om flykten till Sverige, den berörde mig änu mer. Men det här är väldigt snabb och enkel läsning som alla klarar av, det är en bok som jag tycker att alla borde läsa.
 

Betyg: 4/5
 
//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback