En andra chans?

 Jag har läst Twilightserien en gång i mitt liv, jag tror jag var tio eller elva år.  Liksom de flesta andra älskade jag böckerna och väntade förtjust på  biopremiärerna.
 
 Häromdagen såg jag den sista filmen, och min kärlek till Twilight har på senare  år utvecklats till mer och mer skeptism. Jag ser en massa brister i handlingen  och karaktärerna, och så vidare. Trots det är det väl lite grovt att säga att  jag  hatar serien, för jag minns hur mycket jag tyckte om den och hur  beroendeframkallande den var.
 Hur som helst, när jag satt där och tittade slog mig tanken att det vore kul  att  läsa om dem, i alla fall den första boken.
 Antagligen kommer jag inte alls tycka om dem, men det vore intressant  att  läsa  ur ett äldre perspektiv, och analysera språket och allt runt omkring.  Sedan förra  gången har jag utvecklats så mycket i min läsning och kritiska  tänkande.
 
 Jag har inte bestämt mig helt än.
 Vad tycker ni? //Johanna
 



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback