Himlen börjar här

Jag har precis läst ut Himlen börjar här av Jandy Nelson. Johanna recenserade den förra året så jag tänker inte skriva någon recension, men tänkte sammanfatta lite kort vad jag tyckte. 
Recensionen finns att läsa här.
 
Åh, wow! 
Jag älskar ungefär allt med den här boken. (Möjligen förutom omslaget.) Den är så sorglig och samtidigt så rolig. Jag älskar skrivsättet, det känns verkligen som att man läser Lennies tankar och inte någon dålig beskrivning på dem. Alla huvudkaraktärer är väldigt unika och lätta att tycka om. Jag gillar när karaktärer har små drag och detaljer som riktiga människor skulle kunna ha. Det känns mer trovärdigt och äkta då. 
I början tyckte jag att den var helt okej, men inte så gripande som jag hade trott. Men fram på mitten kunde jag inte slita mig och låg och läste långt in på natten. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, för själva handlingen var ju inte riktigt så andlöst spännande, men ändå ville jag bara veta mer, mer, mer...  ja, som sagt, det var omöjligt att sluta läsa. 
 
En ny personlig favorit! Läs den!


Rebecca F

Hej!
Har inte med den här recensionen att göra, men jag har hittat en 'tävling' om att få läsa 'Den femte vågen' innan den kommer ut :) Tänkte på er så klart!
http://www.rabensjogren.se/dfv

Svar: Hej Rebecca och tack för tipset! Ska kika på länken! :)
Johanna & Mimmie

2013-05-27 / 12:41:25
BLOGG: http://littlemissdreamy.blogg.se

Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback