Uppsving för bokhandlarna?

Häromdagen när jag drack mitt morgonte väckte en väldigt trevlig notis i tidningen min uppmärksamhet. Tydligen har siffrorna för köp av böcker i de fysiska bokhandlarna ökat något på sistone, vilket jag gillar starkt!
E-böcker har helt klart sina fördelar. De är smidiga, väldigt bärbara och det är möjligt att justera till exmpel textstorlek. Men, jag citerar mitt inlägg från i vintras med tankar om e-böcker:
 
"Jag tycker ändå att en bok ska gå att lukta på, för i ärlighetens namn så går inte min iPhone att jämföra med en alldeles ny bok... Alla boknördar måste ju känna igen sig i den där speciella känslan när man öppnar en bok för första gången - stryker handen längsmed sidan, känner doften av nytryckt papper - med vetskapen att man har en spännande historia att dyka ned i."
 
 
Personligen tycker jag det är hemskt hur mycket tid människor idag spenderar framför sina mobiler. Jag är väl själv inget undantag... Böcker är en väldigt avslappnande tillflykt från det ständiga nyhetsflödet och en stor del av vår kultur. Dessutom är det antagligen de små fristående bokhandlarna som skadas av e-böckernas förväntade dominans, och de är i min mening mycket trevligare än de större kedjorna.
 

//Johanna



Gör oss glada, kommentera!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback